• glowna2.jpg
  • glowna4.jpg
  • glowna3.jpg
  • glowna6.jpg
  • glowna1.jpg
  • glowna5.jpg

Koło informatyczne

Nauka pisania programów to gimnastyka dla mózgu.
Pozwala wypracować umiejętność efektywnego myślenia o rzeczach niezwiązanych z informatyką.
/Bill Gates/

Celem zajęć informatycznych jest nabycie przez uczniów umiejętności analitycznego, kreatywnego i świadomego (bezpiecznego) wykorzystania technologii informacyjnej w realizacji własnych pomysłów i rozwiązywaniu problemów.
Uczniowie zdobywają i rozwijają niezbędne kompetencje, aby być nie tylko cyfrowym konsumentem, ale stać się cyfrowym twórcą.

Zainteresowania informatyczne rozwijają uczniowie podczas kół:

  • KOŁO INFORMATYCZNE – ROBOTYKA Z PROGRAMOWANIEM (klasy 4)
  • KOŁO INFORMATYCZNE – PROGRAMOWANIE WIZUALNE (klasy 5-6)
  • KOŁO INFORMATYCZNE – PROGRAMOWANIE ZAAWANSOWANE (klasy 6-7 i gimnazjum)

Programujemy roboty:

  • „OzoBot” – mały robot z dużymi możliwościami.
  • „Edison” – edukacyjny robot, który potrafi wykrywać przeszkody, reaguje na światło i dźwięk.
  • „Zumo” – edukacyjny robot, który może „walczyć” z innymi robotami. Posiada dwa silniki, czujniki do wykrywania krawędzi ringu i układ do wykrywania zderzeń z przeciwnikami.

Języki programowania zgłębiane na zajęciach informatycznych:

  • Scratch – wizualny język programowania. Scratch umożliwia łatwe tworzenie interaktywnych historyjek, animacji, gier, muzyki. Programowanie odbywa się w sposób wizualny - elementy języka mają kształt puzzli a poprzez przeciąganie mogą być układane w określonym porządku.
  • C++ - najpopularniejszy język programowania stosowany podczas konkursów informatycznych w gimnazjum, nauczany w szkołach średnich i wymagany na maturze z informatyki.

 

01 roboty  02 roboty 
 03 roboty  04 roboty
07 konkurs bobr 08 konkurs bobr
05 konkurs Bobr 06 final konkursu
Uczestnicy konkursu informatycznego "Bóbr" Finalistka konkursu wojewódzkiego
"Z Panem Scratchem za pan brat"
MENU

Free Joomla! template by Age Themes