Dlaczego warto wybrać zerówkę w Reju?
Drogi Rodzicu, na pewno wiesz, że:
że środowisko wychowawcze i edukacyjne, w jakim przebywaTwoje Dziecko, ma decydujący wpływ na rozwój jego potencjału. Jeśli będzie przebywało w stymulującym otoczeniu, jest prawdopodobne, że odnajdzie się w każdej sytuacji swojego życia i osiągnie znacznie więcej niż ktoś, ktoś, kto w dzieciństwie takiego środowiska nie d oświadczył. Aby dzieci mogły kształtować swoją osobowość, rozwijać umiejętności i odnaleźć miejsce na rynku pracy, muszą przygotowywać się do tego od najmłodszych lat. Powinny być świadome swoich potrzeb, umieć komunikować się z ludźmi, analizować, selekcjonować, przetwarzać wiadomości, rozwiązywać określone problemy różnymi sposobami, uczyć się odpowiedzialności za swoje działania, umieć planować, organizować swój warsztat pracy, podejmować decyzje wyciągać wnioski, działać kreatywnie.
W naszej zerówce Twoje Dziecko może wyrastać w otoczeniu, gdzie ważne są jego potrzeby, emocje, marzenia, budowanie relacji międzyludzkich, wrażliwość na uczucia, potrzeby i emocje, gdzie nauczy się radzić ze stresem, złością i gniewem, tworzyć dobre stosunki z ludźmi. Janusz Korczak, wybitny pedagog i przyjaciel dzieci mawiał: „Dziecko to mały człowiek. Jego możliwości intelektualne są zazwyczaj dużo większe od tego, co mu się proponuje. Infantylizowanie nauczania, to jeden z najcięższych grzechów polskiej edukacji. Grzech, który wpływa na niechęć do nauki, na tak zwaną szkolną nudę.”
Wszyscy wiemy, że:
• Dziecko szybciej nabywa nowe wiadomości i umiejętności w przyjaznym, bezpiecznym środowisku.
• Dziecko uczy się tylko wtedy, kiedy czuje taką potrzebę, jest głęboko zmotywowane do podjęcia określonego działania.
• Dziecko chętnie uczy się nowości i tego, co je interesuj.
• Dziecko unika negatywnych bodźców, nie lubi być karane za błędy w nauce, uczy się chętniej, gdy nie jest zagrożone negatywną oceną.
• Dziecko uczy się wtedy, gdy może popełniać błędy.
• Dziecko uczy się przez działanie, zdobywa potrzebne informacje, odkrywa reguły, zasady obowiązujące w życiu. Nauczyciel towarzyszy mu w tym odkrywaniu, stymuluje, pomaga, organizuje warunki sprzyjające osiąganiu celów.
• Dziecko chętniej uczy się, gdy może działać w grupie. Wspólna praca daje więcej przyjemności i lepsze efekty, niż praca indywidualna. Ponadto kształtuje umiejętności społeczne.
W naszej szkole/przedszkolu:
Zachęcamy dzieci do pracy w grupie.
Dzieci podczas wspólnej pracy, wymieniają się doświadczeniami, wzajemnie uczą się, również komunikacji interpersonalnej i empatii. Starają się podporządkować swoje potrzeby, potrzebom całej grupy i wspólnie osiągać cele.
Nie przekazujemy wiedzy wyłącznie w sposób werbalny. Zachęcamy uczniów do działania i samodzielnego selekcjonowania informacji.
Aktywne wyszukiwanie informacji (w książkach, encyklopediach, czasopismach naukowych czy przy pomocy mediów cyfrowych) jest dużo bardziej rozwijające niż bierne słuchanie tego, o czym opowiada nauczyciel.
Pracujemy nowocześnie: eksperymentujemy, pracujemy metodą projektów, uczymy interaktywnie, nagrywamy filmiki, zapraszamy ciekawych ludzi, organizujemy wycieczki, itp.
Często zdobywamy wiedzę wychodząc poza mury szkoły, zaspokajając równocześnie potrzebę codziennej aktywności fizycznej dzieci oraz umożliwiając im doświadczanie „nowego”.
Pracują u nas zaangażowani nauczyciele
Dzieci zawsze podążają za dorosłymi, którzy wzbudzają ich entuzjazm i podziw. Charyzmatyczny przywódca grupy, w ciekawy sposób opowiadający o swoich pasjach i doświadczeniach, ułatwi im nabywanie nowych wiadomości i umiejętności, nawet tych najtrudniejszych.
Zapewniamy ciekawe zajęcia ruchowe. Nawet kilka minut aktywności fizycznej zwiększa wydajność mózgu oraz pamięci i ułatwia uczenie się.
Organizujemy liczne zajęcia artystyczne- nasi uczniowie mogą się wyrazić poprzez malowanie, rysowanie, zabawy z gliną, grę aktorską, taniec, śpiew, grę na instrumencie.