Nauczanie wczesnoszkolne
W klasach I-III stawiamy na podmiotowe podejście do każdego dziecka i staramy się wspierać wszechstronny rozwój ucznia. Zwiększony wymiar zajęć obowiązkowych pozwala na realizowanie podstawy programowej na wysokim poziomie, a jednocześnie umożliwia organizację wielu wydarzeń szkolnych oraz wyjść pozaszkolnych, które wzbogacają proces nauczania. Szczególnie ważne jest to dla dzieci z klas młodszych, aby doświadczały a nie “wkuwały”, dlatego lekcje uzupełniają częste wycieczki przyrodnicze, wyjścia do muzeów, teatru, udział w warsztatach tematycznych i spotkaniach z przedstawicielami różnych zawodów. Poprzez bardzo szeroką ofertę zajęć pozalekcyjnych dajemy naszym uczniom możliwość odkrycia i rozwijania swoich pasji i uzdolnień, które mogą rozwijać również w klasach starszych.
Język angielski
Intensywne nauczanie języka angielskiego od najmłodszych klas wyróżnia Rej-a na rynku kieleckim i owocuje wysokimi osiągnięciami naszych podopiecznych na dalszych etapach kształcenia.Codzienny kontakt z językiem angielskim pozwala na pełną realizację założeń programowych jak i rozszerzanie zagadnień. Rozmowy w języku angielskim, nauka pisania, osłuchiwanie się z językiem i różnorodne zajęcia twórcze, stymulują i ułatwiają implementację języka obcego z wykorzystaniem jak największej ilości bodźców.
FOCUS ON THE UK
Dodatkowe zajęcia dla uczniów klas trzecich szkoły podstawowej. Tematyka zajęć jest poświęcona kulturze, tradycjom i zwyczajom Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej. Towarzyszy temu zaspokajanie ciekawości dzieci, poznawanie szeroko pojętej kultury anglojęzycznej jako źródła uczenia się języka angielskiego, uświadomienie znaczenia znajomości języków obcych. Głównym celem jest rozwijanie indywidualnych zainteresowań uczniów, poszerzanie ich wiedzy językowej, umiejętności komunikowania się w obcym języku oraz przygotowanie do licznych konkursów języka angielskiego, w których bierzemy udział na tym poziomie edukacyjnym. Zajęcia te mają sporą dawkę treści merytorycznych, które przeplatają się z grami i zabawami utrwalającymi najważniejsze fakty.
ENGLISH IS FUN
Dodatkowe zajęcia z języka angielskiego dla uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej.
Zwykle spotykamy się na dywanie gdzie czeka na nas dużo zabawy, mnóstwo uśmiechu, dreszczyk emocji i odrobina rywalizacji. Tu rozgrywamy niezliczone partie różnorodnych gier od memory i bingo, przez dobble po karcianą wojnę, śpiewamy śmieszne piosenki, rapujemy, rymujemy i odgrywamy scenki. A wszystko to po angielsku, którego uczymy się przy okazji i łamiemy wszelkie bariery językowe. Tu nie ma miejsca na nudę i spoglądanie na zegarek. Tu nie korzystamy z podręczników i kserówek. Tu nie siedzimy w ławkach. Bo przecież nauka angielskiego to super zabawa!
Nauka języka niemieckiego na wesoło
Podczas zajęć dodatkowych "Deutschlernen mit Spaß und Spielen" uczniowie klas 1-3 poznają podstawowe słownictwo i zwroty w języku niemieckim. Głównym celem lekcji jest opanowanie podstaw niemieckiego oraz zachęcenie uczniów do dalszej nauki tego języka. Dzieci śpiewają piosenki, grają w gry pamięciowe, uczestniczą w zabawach ruchowych, rozwiązują zadania interaktywne, doskonalą umiejętność współpracy w grupie. Lekcje prowadzone są w przyjaznej, bezstresowej atmosferze.
Język hiszpański
Lekcje języka hiszpańskiego prowadzone są w oparciu o metodę naturalną i metodę spirali. Materiał dydaktyczny jest wprowadzany stopniowo, zgodnie z zasadą "jedna nowość na raz". Na każdych zajęciach nacisk jest położony przede wszystkim na ćwiczenia ustne, komunikacyjne, dzięki czemu uczniowie nabierają pewności siebie i nie wstydzą się mówić. Nieodzownym elementem lekcji jest nauka piosenek i rymowanek po hiszpańsku, wykorzystanie akcesoriów oraz gier ruchowych.
Spójrz inaczej
W klasach I-III realizujemy program „Spójrz inaczej” , którego celem jest kształtowanie u najmłodszych uczniów umiejętności miękkich niezbędnych w dzisiejszym świecie. Przede wszystkim skupiamy się na umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami, współpracy z rówieśnikami oraz rozwiązywaniu problemów. Realizacja programu „Spójrz inaczej” stwarza dzieciom warunki znalezienia takiego miejsca w klasie, które umożliwia zaspokojenie potrzeby przynależności do grupy rówieśniczej, zwiększa ich kompetencje społeczne, umożliwia rozmowy o ważnych sprawach i uczy, się jak radzić sobie w trudnych sytuacjach.
UKS -uczniowski klub sportowy
Zajęcia sportowe dla dzieci to doskonały sposób na aktywne spędzanie czasu z rówieśnikami. Wspólne zainteresowania sportowe wspierają rozwijanie kontaktów między dziećmi, ale również pomagają w rozładowywaniu nadmiaru energii, uczą zasad "fair play" oraz wspomagają rodziców w wychowaniu młodego człowieka. Zajęcia sportowe wpływają na prawidłowy rozwój psychofizyczny, poprawiają kondycję i ogólną wydolność organizmu, rozwijają umiejętności motoryczne, poprawiają nastrój i koncentrację. Sport uczy dyscypliny i radzenia sobie z emocjami jakie niosą za sobą pierwsze sukcesy i porażki.
Karate
W karate najważniejsze jest doskonalenie siebie. Masutatsu Oyama
Główną zaletą karate jest poprawa koordynacji ruchowej dziecka, która jest jedną z najważniejszych składowych motoryki. Badania pokazują, że trening karate pomaga dziecku w przyswajaniu wiedzy. Uczeń trenujący tę dyscyplinę sportową uczy się panować nad swoimi emocjami. W Reju treningi zaczynają się już w 1 klasie i na tak wczesnym etapie nauki i rozwoju to nie samoobrona i walka są najważniejsze, a kształtowanie charakteru i usprawnianie organizmu, a Pan Piotr Kęćko, który jest naszym instruktorem, to gwarancja doświadczenia i profesjonalizmu.
Nauka pływania
Nasi instruktorzy
(tylko w tajemnicy!!!!)
to kiedyś w kieleckim
wietni zawodnicy.
Mają doświadczenie
duże w tej dziedzinie.
Dzięki nim „Społeczna”
też z pływania słynie :)
Posiadamy własną wykwalifikowaną kadrę nauczycieli, którzy dbają o to, aby każdy z naszych podopiecznych zgłębił tajniki stylu klasycznego, dowolnego, grzbietowego, motylkowego czy zmiennego. Jesteśmy jedyną szkołą, która nie mając swojej szkółki pływackiej, osiąga znakomite rezultaty w zawodach pływackich szkół podstawowych. Jest jeszcze to, czego policzyć się nie da: emocje (łzy, zaskoczenie, radość), pomoc, współpraca, wsparcie oraz niezastąpiony doping rodziców na trybunach.
Taniec
Taniec jest jedną z najlepszych form wychowania młodego człowieka. Uczy dyscypliny, samodzielności w podejmowaniu zadań i pracy nad sobą. W Reju od 1995r. działa szkolny zespół taneczny. Początkowo nosił nazwę GROSIK, a od 2006r. - TWISTER. W zajęciach mogą brać udział wszystkie dzieci chętne do zabawy z tańcem. Uczniowie są podzieleni na grupy wiekowe. Najstarsi reprezentują szkołę w prestiżowych, wojewódzkich i ogólnopolskich konkursach i festiwalach tanecznych. Zespół ma na swoim koncie wiele nagród.
Robotyka
W Reju wiemy doskonale, że przyszłość to roboty, komputery i automatyzacja. Na zajęciach z Robotyki wprowadzamy najmłodsze dzieci w niezwykły świat nowoczesnych technologii i futurystycznych maszyn. W klasach 1-2 na zajęciach wykorzystujemy klocki Lego WeDo. Dzieci budują swoje pojazdy, kolorowe zwierzaki, a następnie same je programują za pomocą prostego, dostosowanego do ich wieku i umiejętności języka obrazkowego. W klasie 3 swoją przygodę z programowaniem zaczynają od robota o nazwie „OzoBot”. Jest on jednym z najmniejszych na świecie programowalnych robotów.
Ceramika
Dzieci są kreatywne z natury, dlatego tę wspaniałą zdolność pielęgnujemy i rozwijamy na zajęciach artystycznych. Praca z gliną pozwala na eksperymentowanie, poszukiwanie, tworzenie własnych niepowtarzalnych prac, ćwiczenie zręczności i doskonalenie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej. Doskonali wyobraźnię przestrzenną, uczy cierpliwości, planowania, odporności na porażki i niepowodzenia. Dzięki temu warsztaty lepienia z gliny mają funkcję terapeutyczną, mogą stanowić pomoc w walce ze stresem, gdyż odprężają, rozładowują napięcia i wyciszają.
Warsztaty plastyczne
Na zajęciach plastycznych w naszej szkole zapoznajemy najmłodszych uczniów z różnymi technikami plastycznymi, kształtujemy wyobraźnię oraz rozwijamy naturalną potrzebę tworzenia i wypowiadania się poprzez sztukę. W czasie lekcji nasi nauczyciele wykorzystują różne techniki plastyczne: od typowych kredek czy plasteliny po węgiel i pastele. Ten wachlarz możliwości twórczych kształtuje u naszych podopiecznych elastyczność myślenia, pomysłowość, umiejętność obserwacji świata, analizy, rozwiązywania problemów i sięgania do źródeł własnej wyobraźni.
Wokal
Śpiewać każdy może…
Wszyscy wiemy, że muzyka łagodzi obyczaje, dlatego w Reju muzyka odgrywa bardzo ważną rolę. Szkolny zespół wokalny Camerata upiększa organizowane w naszej szkole Koncerty, apele i inne uroczystości. Rodzice i krewni mają okazję zobaczyć swoje pociechy na dużej scenie. Nasi uczniowie nie tylko prezentują swój potencjał na wielkich scenach, ale również poprzez grę na instrumencie, a także śpiew, trenują umiejętności ruchowe związane z rozpoznawaniem muzycznych wzorów, dźwiękiem i rytmem. Podobne dopasowanie ruchowego bodźca- dźwięku do symboli wizualnych stanowi podstawę czytania i pisania, czyli umiejętności niezbędnych na dalszych etapach kształcenia.
Szachy
Najmłodsi uczniowie Reja zaczynają przygodę z szachami od poznania bierek szachowych: ich nazw, ustawienia, ruchów i bicia. Przyswajają tę wiedzę przy okazji nauki wierszyków, rozwiązywania prostych zadań. Przed rozegraniem swoich pierwszych partii dowiadują się co to szach, mat, pat i roszada. Na dalszym etapie kształcenia uczniowie wgłębiają się w bardziej złożone zagadnienia dotyczące królewskiej gry. Najwięcej radości sprawia naszym podopiecznym jednak sama gra, dlatego prawie na każdych zajęciach mają oni okazję rozegrać partię szachową. W Reju już od kilku lat organizujemy Turniej Szachowy, w którym oprócz naszych podopiecznych, biorą udział ich Rodzice i Dziadkowie!
Nauka przez doświadczenie
Nauka przez doświadczenie pozwala uczniom w klasach 1-3 na rozwijanie zainteresowań z zakresu przedmiotów przyrodniczych przez samodzielne wykonywanie doświadczeń i obserwacji, określanie ich wyników i formułowanie wniosków. Zwraca uwagę na procesy i zjawiska przyrodnicze zachodzące w otaczającym świecie. Stosując aktywne metody pracy, takie jak: eksperyment, modelowanie, konstruowanie, obserwacje, zabawę dydaktyczną mobilizujemy uczniów do aktywności i kreatywności. Poprzez doświadczenia i pokazy przyrodnicze ułatwiamy lepsze przyswajanie trudnych treści teoretycznych.
Zajęcia logopedyczne
Zajęcia skierowane są do dzieci z wadami wymowy oraz zaburzeniami mowy. Terapia prowadzona jest indywidualnie lub zespołowo, w zależności od rodzaju oraz stopnia nasilenia zaburzeń. Głównym celem prowadzonych zajęć jest usuwanie zaburzeń mowy, korekcja wymowy, nauczanie mowy, wyrównywanie opóźnień rozwoju mowy oraz wypracowywanie odpowiedniego poziomu sprawności językowej.
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
W Reju każde dziecko jest ważne i wyjątkowe. Dla dzieci z opiniami z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej organizujemy zajęcia w małych 3-5 osobowych grupach. Zajęcia są prowadzone przez nauczycieli mających specjalne przygotowanie w obrębie terapii pedagogicznej. W trakcie zajęć korekcyjno - kompensacyjnych nauczyciel usprawnia działanie funkcji zaburzonych, wytwarza prawidłowe mechanizmy kompensacyjne i pomaga w pokonywaniu trudności szkolnych. Kluczowym celem zajęć korekcyjno-kompensacyjnych jest pomoc uczestnikowi w pokonaniu trudności uniemożliwiających mu uzyskiwanie dobrych wyników w przedszkolu lub szkole.