„Do biedronki przyszedł żuk,
W okieneczko puk, puk, puk…”
Odegranie scenek dramowych ilustrujących wiersz J. Brzechwy pt. "Żuk” stało się początkiem naszego spotkania z kolejną grupą zwierząt - owadami. W jaki sposób ono przebiegało?
• Po pierwsze film edukacyjny, który otworzył nam oczy na ogrom tej gromady oraz pomógł nam poznać nazwy jej przedstawicieli.
• Następnie praca z lupą- samodzielna obserwacja preparatów z prawdziwymi okazami owadów.
• Makieta łąki- odszukiwanie ukrytych owadów i dopasowywanie ich do ilustracji.
• Zajęcia edukacyjne, które przybliżyły nam życie owadów społecznych t.j mrówki czy pszczoły.
• Opowieść o życiu motyla, w trakcie którego, przechodzi niezwykła przemianę.
• Na koniec zadania plastyczne dla dzieci z artystyczną duszą- cykl życiowy motyla z wykorzystaniem makaronu i papierowych talerzyków oraz kolorowe owady z folii i drucików kreatywnych.